5 DOLOG AMIÉRT A NÖVÉNYI TEJET KI KELL PRÓBÁLNOD

5 DOLOG AMIÉRT A NÖVÉNYI TEJET KI KELL PRÓBÁLNOD

Egyre népszerűbbek azok a termékek, amik alternatívát mutatnak az állati eredetű termékekkel szemben. Minek köszönhető ez a nagy érdeklődés? Vajon tényleg ennyivel többet nyújt egy növényi tej, mint egy csésze hagyományos tehéntej? Most összeszedtünk 5 érvet ami a növényi tej fogyasztása mellett szól.


  • Ha valóban nem bírja a szervezeted a tehéntejet.

  • Sokak számára ismerős az érzés, hogy miután tehéntejet fogyasztott, hasmenés, puffadás és rossz közérzet kerülgeti. Valóban nagyon kellemetlen tud lenni egy csésze tejeskávé utóhatása, egy olyan embernek, aki laktóz intoleranciával kell együtt élnie. Emelett a kazein, ami egy tejfehérje, allergizáló hatású lehet a csecsemőkre nézve. A tehéntej kiváló kalcium forrás, ám ha nem tolerálja a szervezetünk, a kalciumot se fogja belőle kivonni.


  • Antibiotikumokkal kezelt állatok

  • Sajnos ez elmúlt időben egyre többet hallani, hogy a teheneket hormonokkal és antibiotikumokkal kezelik, mindezt azért, hogy egyre több tejet tudjanak lefejni egy tehéntől. Mindezek a hormonok és gyógyszerek pedig átszűrődnek a tejbe, és a mi poharunkban landolnak, hacsak nem organikus, bio tejet választunk.


  • Alacsonyabb a zsír- és a cukortartalom

  • Te is azok közé tartozol, akik odafigyelnek arra, hogy mit esznek, de nem gondolnád, hogy rengeteg kalóriát tartalmazhat az is amit megiszol? Pedig ha egy nap megiszol több deci tehéntejet akár több száz kalóriát is elfogyasztasz. Ezzel szemben a növényi tejek közül vannak alacsony szénhidrát és zsírtartalmúak: ilyen például a mandula vagy a kesuital, amiből egy deci elfogyasztása, csak 20 kalóriát jelent.


  • Rengeteg vitamin, ásványi anyag-, rosttartalom

  • A növényi tejekben található Omega-3 védi a szív- és érrendszerünk egészségét. Emellett van egy tápanyag, ami csak a növényi tejekben található meg, ez pedig nem más, mint a növényi rost. Néhány magból készített tejnek kifejezetten magas a rosttartalma, melynek hiánya akár súlyos következményekkel is járhat. A növényi rostok fokozott bevitelével nagyban csökkenthetjük a szívkoszorúér-betegség, a stroke, a magas vérnyomás, a cukorbetegség, és az elhízás kialakulásának esélyét.



  • Változatos ízélmény

  • Sokak nem igazán egészségügyi okból fogyasztják a növényi tejeket, hanem mert nagyon finomak. Egyre többen próbálgatják a különböző ízvariációkat akár nyersen fogyasztva kávéban, müzlikhez vagy smootiekhoz. Mivel sütéshez főzéshez is alkalmasak, sütemények, főzelékek, főételek nagyszerű alapanyagai lehetnek, kiváltva ezzel az állati eredetű tejtermékeket.


    Megjegyzés írása

    A megjegyzésedet publikálás előtt visszaigazoljuk.

    tetejére
    Hozzáadva a kosárhoz :
    Kosárhoz adás sikertelen :
    Hozzáadva kívánságlistához!